مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری تعداد نمایشگاه های تخصصی و عمومی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان به بیش از ۳۰ مورد خواهد رسید، گفت: وجود یک مرکز نمایشگاه بین‌المللی می تواند به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم توسعه هر استانی در نظر گرفته شود.

سلمان قاسمی در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی گیلان، با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱ نمایشگاه تخصصی و عمومی برگزار شد، افزود: نمایشگاه های تخصصی خدمات و مبلمان شهری، حمل و نقل و ترافیک شهری، گل و گیاه و ادوات باغبانی، مبلمان و صنایع چوب، تجهیزات و مبلمان اداری، صنعت ساختمان، دام و طیور، نمایشگاه تخصصی خودرو  و…. از مهمترین عناوین نمایشگاهی می باشد که نیمه دوم امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گیلان در رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان به عنوان قطب کشاورزی کشور حائز اهمیت است تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی از لحاظ استراتژیک در کشور مهم است و مشارکت کنندگان نگاه خاصی به آن دارند.

قاسمی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه تخصصی می تواند بستر و فرصت مناسبی برای کشاورزان استان باشد ادامه داد: امیدواریم با سیاست گذاری های مناسب در حوزه نمایشگاهی، شاهد رشد روزافزون اقتصادی متناسب با پتانسیل استان باشیم.

برپایی نمایشگاه‌ها سبب ایجاد فضای رقابتی و اثربخشی بین تولیدکنندگان و ارتقاء سطح کیفی تولیدات می شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گیلان ایجاد ارتباط بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های آنان را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی فضای رقابتی خوب و اثربخشی بین تولیدکنندگان ایجاد می‌شود که مطمئناً این موضوع در ارتقاء سطح تولیدات واحدهای مختلف بسیار موثر است.

قاسمی اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی را شناسایی نیازهای جامعه، اشتغال و تبادل اطلاعات برشمرد و گفت: ایجاد ارتباط با سایر تولیدکنندگان کشور، کاهش قیمت‌ها، انتقال تجربیات و بسترسازی برای تحقق استفاده از کالای ساخت داخل از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود قطعا با برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی، می‌توانیم گام موثری در چرخه اقتصادی استان و کشور داشته باشیم.

امسال نمایشگاه دام و طیور به طور مجزا در دی ماه برگزار می شود

قاسمی با بیان اینکه تا به امروز نمایشگاه تخصصی نهاده ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی همزمان با نمایشگاه دام و طیور برگزار می شد، گفت: امسال نمایشگاه دام و طیور به طور مجزا در دی ماه برگزار می شود و نمایشگاه تخصصی نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی با استقبال بکم نظیر از ۱۲ استان کشور و بیش از ۵۰ واحد تولیدی و بازرگانی به مدت ۴ روز از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۸ مهرماه در حال برگزاری است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گیلان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شرکت فرانگران مجری نمایشگاه، مشارکت کنندگان، اصحاب رسانه و همکارانی که در برگزاری نمایشگاه مساعدت و یاری نمودند، ابراز امیدواری نمود: تا در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ شاهد ارتقای روزافزون صنعت نمایشگاهی در کشور و به ویژه در استان گیلان باشیم.

گفتنی است که نمایشگاه تخصصی نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی با حضور صفری مشاور استاندار گیلان و عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری گیلان، رضی زاده ریاست سازمان همیاری شهرداری های استان گیلان، جوادزاده معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان، موسوی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران ذیربط 25 مهر ماه در نمایشگاه بین المللی گیلان آغاز به کار کرد و تا 28 مهر 1402 از ساعت 15 الی 21 آماده بازدید عموم شهروندان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *